CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Learn Live Hope

Wednesday, April 22, 2009

Outstation

Aku akan bertugas d Minggu Saham Amanah 2009 @ Plaza Angsana, JB bermula esok hingga 27 April nanti..so sepanjang tempoh tu aku x kan apdet blog ni...so x yah la masuk blog aku ni byk kali ye...balik dr JB nanti aku story k....



notis penutup: flight petang ni, bye....

Tuesday, April 21, 2009

Baucer lagi..

Lunch time tadi gi sogo utk redeem voucher nih...RM40 je...ok la tu kan..


notis penutup: simpan dulu..

Assignment

2 assignment aku dah siap....lega....


notis penutup: nak gi outstation esok..

Monday, April 20, 2009

MSAM 2009

Minggu Saham Amanah Malaysia (MSAM) merupakan agenda tahunan negara yang berjaya meraih penyertaan ramai pengunjung daripada pelbagai lapisan masyarakat. Pada tahun ini, genaplah 10 tahun penganjuran MSAM. Idea mengadakan MSAM secara tahunan adalah berikutan kejayaan penganjuran Minggu Pelaburan Bersama PNB pada tahun 1999.

Sejak diperkenalkan pada 20 April, 2000 di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), Kuala Lumpur, MSAM berjaya menarik penyertaan lebih satu juta pengunjung dengan catatan 60,000 pengunjung semasa di PWTC. Tahun berikutnya, MSAM telah menjelajah ke beberapa buah negeri, iaitu di Kota Bharu, Kelantan (2001 – 190,000 pengunjung), di Alor Star, Kedah (2002 – 160,000 pengunjung), di Stadium Merdeka, Kuala Lumpur (2003 – 85,000 pengunjung), Kepala Batas, Pulau Pinang (2004 – 200,000 pengunjung), Seremban, Negeri Sembilan (2005 – 155,000 pengunjung), Kuala Terengganu (2006 – 255,000 pengunjung), Kuantan, Pahang (2007 – 200,000 pengunjung) dan Melaka (2008 – 249,000 pengunjung).

Tahun ini, MSAM berlangsung di Padang B, Plaza Angsana, Johor Bahru dan bersempena dengan penganjurannya yang ke-10 tahun, MSAM kali ini ditampilkan dengan tema “Peneraju Pendidikan Pelaburan”.
MSAM 2009 akan dirasmikan oleh YAB Perdana Menteri pada 20 April, 2009, manakala majlis penutup akan disempurnakan oleh YAB Timbalan Perdana Menteri pada 27 April, 2009.

Berteraskan penyertaan dan sokongan menyeluruh semua pihak yang terlibat dalam industri unit amanah, termasuk kerajaan negeri, syarikat-syarikat Kumpulan PNB, badan-badan kawal selia, agensi-agensi kerajaan dan swasta serta pihak media, MSAM diterjemahkan melalui kaedah ‘interaktif dan kreatif’, menggabungkan pameran dan aktiviti-aktiviti yang berteraskan pendidikan pelaburan dan hibur didik.

Melalui MSAM, masyarakat didedahkan tentang “faedah-faedah besar pelabur” menerusi pemilikan ekuiti oleh PNB dalam syarikat-syarikat unggul dan strategik yang merupakan peneraju pelbagai sektor ekonomi utama negara. Kelebihan atau faedah ini mampu ditawarkan oleh PNB sebagai antara institusi pelaburan terpenting negara. Objektif utama penganjuran MSAM ini adalah untuk menyalurkan sebanyak mungkin maklumat tentang pelaburan dan perancangan kewangan kepada rakyat Malaysia supaya mereka bijak mengurus kewangan mereka. Dalam erti kata lain, untuk melahirkan lebih ramai PELABUR BIJAK dalam kalangan rakyat Malaysia. Di samping itu, para pengunjung berpeluang mengambil bahagian dalam pelbagai aktiviti berkonsepkan hibur didik yang diadakan setiap hari sepanjang berlangsungnya MSAM. Antara aktiviti yang dirancang adalah e-Peraduan Harian dan
e-Peraduan Utama, MSAM Walk 2009, Pertandingan Mewarna Bersama ALONG Bijak dan Program Bersama Ikon Inspirasi.

Jangan lepaskan kesempatan ini. Kunjungilah MSAM 2009!

Thursday, April 16, 2009

Rezeki...

Kelmarin dapat baucer Parkson RM150...alhamdulillah rezeki...


notis penutup: nanti boleh shoping...

Friday, April 10, 2009

Beg baru

lunch time tadi gi jalan kat Maju Junction ngan isma....tengok2 beg ni n bekenan terus beli....murah je...



notis penutup: cantik tak?

Wednesday, April 8, 2009

Lega....

Alhamdulillah...selesai sudah assessment for the scholarship....now just waiting for the result....kalau ade rezeki, dapatlah aku sambung degree next year.....diploma aku habis julai ni n konvo oktober ni...kalau dapat scholar,maka cuti belajar la aku 4 tahun...hhhmmmm.....dapat ke?

notis penutup: ahad ni ade test untuk Management Accounting 2, next week final exam pulak...x study lagi ni...mlm ni kena bangun study...

Friday, April 3, 2009

Today's Motivation

Life is short
Break the rules
forgive quickly
kiss passionately, love truly
laugh constantly
And never stop smiling
no matter how strange life is
Life is not always the party we expected to be
but as long as we are here, we should smile and be grateful.

Thursday, April 2, 2009

hal yg membuat jantungku berdegup kencang....

dapat email ni...

Please be informed that you have been shortlisted to be further assesses for the undergraduates Scholarship Award 2009. Therefore you are required to do the following:

1. Assessment/Interview - 6 April 2009
You will be given 25 minutes intotal, to discuss about your study and answer other interviewers questions

2. Individual Presentation - 6 April 2009
You will be given 20 minutes to prepare based on the given topic, and another 20 minutes to present your presentation and answer the interviewers.

3. Essay Writing - 6 April 2009
Bahasa Melayu and English (1 hour)

4. Group Presentation - 8 April 2009
You with other team members, will be given 20 minutes to prepare based on the case study, and another 20 minutes to present your presentation and answer the interviewers.

notis penutup: hal ni yg membuat aku x lalu mkn 2,3 hari ni, tido pun x lena.....tapi mandi basah ye....semoga aku dpt menghadapinye dgn tenang...insyallah...ade 3 hari lagi.....dup...dup...dup...

no idea...

beberapa hari ni x de mood nak berblog....bizi ngan keje...ade story pun rasa malas nak publish dlm blog.....byk benda yg nak difikirkan...biasenye kalau x de story, aku akan masukkan ape2 article yang aku rasa menarik...saja nak share ngan reader blog aku ni....dan x semestinya article yg aku publishkan tu ade kena mengena ngan diri aku atau org lain..

Wednesday, April 1, 2009

Petua 8P Ustazah Siti Nurbahyah

Siti Nur Bahyah berkata,
1) P yang pertama ialah 'puji' iaitu setiap pasangan perlu saling memuji antara satu sama lain dalam semua aspek kehidupan seperti masakan atau ucapan terim! a kasih apabila diberi pertolongan.
2) Katanya, P kedua ialah 'peluk' yang mana pasangan suami isteri hendaklah selalu peluk memeluk antara satu sama lain sekerap mungkin pada setiap hari kerana pelukan itu adalah belaian penuh kasih sayang.
3) P seterusnya ialah 'penghargaan' di mana amalan memberi hadiah boleh menambah kasih sayang.
4) 'Perhatian' adalah P keempat yang mesti diambil berat kerana kekurangan perhatian boleh mengakibatkan pasangan terasa diabaikan, katanya yang menulis buku Cakar Harimau - Tips Kebahagiaan Rumah Tangga, Amalan Ibu Mengandung dan Panduan Mencerdaskan Minda.
5) Siti Nur Bahyah berkata, P seterusnya mewakili 'persefahaman'
6) Menurutnya, P selanjutnya membawa maksud 'pergaulan' iaitu pasangan suami isteri mesti menjaga pergaulan masing-masing dengan orang lain bagi mengelakkannya daripada melampaui batas, menimbulkan cemburu seterusnya membawa kepada pembabitan orang ketiga.
7) Beliau berkata, satu lagi P adalah 'percutian' di mana kita perlu merancang percutian berdua-duaan dengan pasangan di tempat yang jauh daripada kesibukan dan kehidupan rutin.
8) Katanya, P yang terakhir ialah 'permohonan' iaitu doa kepada Allah supaya merapatkan kasih sayang antara pasangan suami isteri serta dijauhi daripada godaan kemewahan dan keseronokan dunia.
Siti Nur Bahyah juga menurunkan beberapa amalan doa selepas solat yang boleh merapatkan hubungan dan menimbulkan kasih sayang antara suami isteri iaitu membaca surah Al-Imran ayat ke-31 atau membacakan ayat ke-200 surah sama bagi mengurangkan panas baran suami.
Beliau berkata, kunci kebahagiaan rumah tangga yang sebenar ialah mendekatkan diri dengan Allah.
Katanya, apabila seseorang insan mengabaikan tanggung jawab terhadap agama, dia akan mengabaikan rumah tangga kerana jiwa yang kosong.
"Ketika kita jauh daripada Allah, iblis yang suka umat manusia bercerai-berai akan menghampiri dan melalaikan kita daripada tanggung jawab terhadap keluarga," katanya.


notis penutup: just to share..